top of page
חיפוש

שבעה טיפים איך להפוך עיתון פנים ארגוני לעיתון שהעובדים אוהבים לקרוא



עיתון עובדים מקוון

יעל היא מנהלת תקשורת פנים ארגונית בחברה גדולה. יעל מאמינה שעליה לחבר בין העובדים לארגון על ידי מתן מידע ושיתוף. לאחר שהקימה את מגזין החברה הפנימי, ראתה בתסכול את העיתונים שחולקו, מתגוללים בפינות שונות, לא רצויים ונכלמים.

בין אם אתם אנשי משאבי אנוש, אנשי תקשורת פנים ארגונית, או דוברים, בוודאי נתקלתם באתגר דומה.

קראו איך הפכה יעל את עיתון העובדים לעיתון שעובדים אוהבים לקרוא:

1. יצירת ערך וקריאות

  • לכאורה הדבר מובן מאליו, אך לא כולם מתעניינים בהכל... יעל יצרה ידיעות שונות עבור חטיבות שונות ומחלקות שונות בחברה. על ידי כך היא הורידה את העומס ויצרה תוכן רלוונטי לאנשים שונים.

  • בנוסף, יעל הנחתה את צוות העריכה ליצור תוכן המתאים לרמות השכלה שונות. תמיד טוב לשמור על שפה פשוטה וזורמת.

2. סקרים

  • יעל יצרה סקרים רלוונטיים תוך ניצול הידע המרוכז במשאבי אנוש על הקורה בחברה. סקרים לקראת החלטות שונות בהם העובדים בהחלט יכולים להיות מעורבים: ובמיוחד השקעות שונות המתוכננות ממילא לרווחת העובדים: מתנה לכיתה א - תיק או חבילת חוגים; כרטיס מתנות לעובד או נקודות לטיסות; נוכחות למסיבה הבאה; ועוד. אנשים אוהבים לחוות את דעתם במקום בו דעתם נשמעת.

  • כמובן שיעל דאגה לפרסם את התוצאות.

3. תחרות טריוויה

תחרות היא אחת הדרכים הפשוטות ביותר להגדלת קהל הקוראים. יעל נוהגת לשאול שאלות הנוגעות לחברה, או על פרט המוזכר בגיליון הנוכחי של הידיעון - ולתגמל בפרס!

4. דברים שלא ידעתם על (עובד/ת)

אנשים אוהבים לקרוא על עצמם ועל עמיתיהם לעבודה. יעל יצרה מדורים קבועים הנוגעים לאנשים ("לא רק עבודה") ולקבוצות ("צוות באור הזרקורים"), ותמיד משלבת בהם "דברים שלא ידעתם על".

5. לא לפחד מהאינטרנט

  • בנוסף למגזין העובדים המודפס, יצרה יעל גיליון אינטרנטי משלים, אותו היא מוציאה בתכיפות גדולה יותר: ידיעות קצרות, פרומואים למאמרים המלאים, סקרים און ליין ועוד. הכל מותאם למחשב ולסלולרי – ומגיע לכווולם, כי הוא באינטרנט (לא בפורטל החברה).

  • יש רתיעה גדולה בארגונים רבים מהחשיפה באינטרנט. יעל מפרסמת במדיה האינטרנטית ידיעות שאינן סודיות, ושאף מועילות לקידום הגיוס של הארגון. היא עוקבת אחר כניסות, רואה מה רלוונטי ונהנית ממדיה שניתן להוסיף לה קישורים, סרטונים, והרבה צבע.

קראו "איך להפיק עיתון אינטרנטי לעובדים" בפוסט >>

6. תמונות וסרטונים

מסיבות המשרד הן לא הסיבה היחידה לשיתוף תמונות. כל ידיעה חייבת להבנות סביב תמונה או סרטון. במשך הזמן, למדו הגורמים השונים בחברה, שאין סיכוי לידיעה להתפרסם במגזין העובדים המודפס או המקוון ללא תמונה או סרטון, ואף למדו כיצד ניתן לצלם תמונות ברמה סבירה מאד, גם כשאין צלם מקצועי בסביבה.

קראו "איך לשלוח תמונות לעיתון העובדים" בקישור >>

7. גיוס שגרירים

יעל חיפשה ומצאה מספר שגרירים האמונים על הפצת המסר. השגרירים הם בדרך כלל אנשים שחוטאים בכתיבה וצילום, ומעודדים אחרים ומנחים אותם לשלוח חומרים במגוון נושאים. בנוסף, היא במגע רצוף עם מנהלים שגרירים, המבינים את החשיבות של עידוד העובדים להשתמש בידיעות החשובות להם.

יעל הצליחה בניהול לא מסובך, לערב מספיק בעלי עניין המשתפים פעולה ויוצרים תחרות בונה סביב המאמר שיכנס לעיתון העובדים הבא.

נצלו את הידע שצברנו כדי שגם לכם תהיה תקשורת פנים ארגונית מנצחת.

היכנסו לבלוג לקבל עוד טיפים בתחום התקשורת הפנים ארגונית,

וחזרו אלי לכל שאלה. אשמח לעזור!

מני שטרן

0507-528444

אהבתם? מכירים מישהו שזה מתאים לו?

שתפו עם האייקון של לינקדאין ופייסבוק או הרשתות החברתיות האחרות, שכאן, מתחת לפוסט.


פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page